top of page

Onthaal, organisatie en sales

Derde graad A

Wat is het en wat leer je?

  • Praktische studierichting;

  • biedt inzicht in de werking van ondernemingen en is gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot onthaal- en verkoopactiviteiten;

  • aandacht voor communicatieve en sociale vaardigheden is essentieel in functie van een professionele communicatie met bezoekers en klanten;

  • het verwerven van digitale competenties kadert in de bedrijfsgerichte component vermits de goederen-, documenten-en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn.

Wat zijn de klemtonen?

  • De werking van ondernemingen;

  • verkoop en marketing in de retailsector;

  • klanten onthalen en informeren, beperkte administratieve taken uitvoeren (in functie van het onthaal van klanten);

  • winkelverkoop in een B2C (business to consumer) omgeving;

  • Engels en Frans: nadruk op communicatieve vaardigheden binnen de context;

  • Duits: zelfredzaamheid binnen de context.

bottom of page